loader image

Stapje extra tijdens de coronacrisis

Allereerst namens Stichting Springplank de beste wensen voor 2021! We beginnen meteen met een leuk bericht van Omroep Brabant. Twintig Tilburgers die een stapje extra hebben gezet tijdens de coronacrisis zijn opgenomen in de eregalerij van Dankraam Tilburg en krijgen een speciaal dankpaneeltje. Dankraam Tilburg deed eerder dit jaar een oproep. Wie verdiende het om extra in het zonnetje gezet te worden? Het project is gebaseerd op een gebaar van de stad na de pokkenepidemie van 1951. Ook toen kregen mensen die een stapje extra hadden gedaan een speciaal dankpaneel. Onze Jeske is een van hen! Tijdens de coronacrisis werden de Tilburgse daklozen hard geraakt. Bij de reguliere opvang aan de Gasthuisring was niet genoeg ruimte om 1,5 meter afstand te houden. ‘Dus zette Jeske Van Hattum van stichting Springplank snel een nieuwe opvang op in de leegstaande Willem II-kazerne aan de Ringbaan-Zuid.’ Lees meer via deze link!

Recente nieuwsartikelen

Maatschappelijke opvang Eindhoven

Vorige week stonden onze Thijs en Geesje in het Eindhovens Dagblad voor een artikel over de Maatschappelijke Opvang in Eindhoven van 2021 tot 2025. Sinds 1 januari is Springplank in Eindhoven de komende vijf jaar geheel verantwoordelijk voor de maatschappelijke opvang.

Springplank; eerst werk

Eindelijk is het zo ver! Bij de groei van onze organisatie hoort een nieuwe uitstraling. Dit zie je terug in ons logo, maar ook in de kernwaarden en de vernieuwde website. Van ‘werk als katalysator’ naar ‘eerst werk’.